Skip to content
Vi har flyttet til nye lokaler - Arabergvegen 3 – 4050 Sola.
sceneelement

Sceneplattinger
Scenegulv med Nivtec sceneelement bygges på høyde og størrelse etter behov.

Pris: 150 pr kvm + bein/trapp/rekkverk. F. eks. 6m x 4m, 0,6m høyde kr. 4 500,- eks mva

Trossekonstruksjon

Tross
Trossekonstruksjoner for oppheng av lys/lyd/skjerm bygges i forhold til plassering, scenegulv og vektbelastning.

Pris ved forespørsel

Alspaw 01

Liten mobilscene
Alspaw mobilscene, 10m x 6m.

Pris fra kr. 18 000,- eks mva

Alfastage 01

Stor mobilscene
Alphastage 160 mobilscene, 13,4m x 11,6m. Denne kan bygges med og uten PA-vinger, og med og uten vinger for LED-skjerm.

Pris fra kr. 110 000,- eks mva

Milos MR2_01

Byggescene
Milos MR2 byggescene, 12m x 10m.

Pris ved forespørsel

Taleanlegg

Taleanlegg
Komplett løsning for mindre arrangement med tale.

Pris fra kr. 1 610,- eks mva

Liten lydproduksjon

Liten lydproduksjon
Komplett løsning for inntil 250 publikummere.

Priseksempel for 2 aktive høyttalere med subber, 6 monitorer på 4 kurser, digital lydmikser og mikrofoner til å dekke et band:
Fra kr. 8 890,- eks mva

Elite Live

Medium lydproduksjon/klubb-løsning
Klubb-løsning for inntil 500 publikummere.

Priseksempel for passiv PA med 3 subber og 2 topper per side, 8 monitorer, digital lydmikser og mikrofoner til å dekke et band:
Fra kr. 13 920,- eks mva

Festivalscene-lyd

Stor lydproduksjon
Vi tilbyr flere løsninger for større PA. Kontakt oss for veiledning, så finner vi den rette løsningen.

Pris ved forespørsel

Enkel frontbelysning

Enkel frontbelysning
Enkel front-belysning på stativ for små arrangement.

Pris fra kr. 550,- eks mva

Enkel konferanse

Liten lysproduksjon
Enkel pakke med frontlys, dekorlys og lysmikser.

Priseksempel for 4 front-lyskastere, 6 batteridrevne dekorlyskastere, lysmikser og nødvendig kabling og strømdistribusjon:
Fra kr. 9 680,- eks mva

skoleball

Medium lysproduksjon
Lysproduksjon som passer til medium-store arrangement som f.eks. juleball.

Priseksempel for 4 frontlyskastere, 12 faste lyskastere, 6 bevegelige LED-spotter, 6 bevegelige LED-washer, lysmikser og nødvendig kabling og strømdistribusjon:
Fra kr. 26 890,- eks mva

Festivalscene-lys

Stor lysproduksjon
Stor lysproduksjon for større scener, gjerne til festivaler o.l.

Pris ved forespørsel

Kameraprod

Kamera
Kameraproduksjon for storskjerm, stream eller opptak. Vi leverer kameraproduksjon til enkle tale-arrangement, større konferanser og festivalproduksjoner.

Pris ved forespørsel

AV-avvikling

Avvikling
Avvikling av alt fra små konferanser til store konserter og festivaler. Vi gjør også streaming av arrangment.

Pris ved forespørsel

TV-skjermer på stativ

TV-skjermer på stativ
TV-skjerm i størrelse etter ønske og behov, komplett med stativ og kabling.

Pris fra kr. 1 210,- eks mva

projektor og lerret

Projektor
Projektor og lerret etter størrelse og behov.

Pris ved forespørsel

LED-skjerm

LED-skjerm
LED-skjerm er modulbasert, og bygges i ønsket størrelse. Vi kan henge eller bygge stående på gulv.

Priseksempel for 3,5m x 2m skjerm i trossekonstruksjon for utendørs bruk. Inkluderer nødvendig prossesering, avviklingsmaskin og nødvendig kabling og strømdistribusjon:
Fra kr. 34 370,- eks mva

Festivalscene-video

Sceneproduksjon
Full sceneproduksjon med LED-skjerm, kameraproduksjon og avvikling av grafikk og video på skjermene.

Pris ved forespørsel

Eventi kan stille med bemanning for avvikling og gjennomføring av arrangement. Dette innebærer avvikling av lyd, lys og/eller video, scenemester, riggeleder og riggecrew, prosjektleder og så videre.

Dersom leietaker ønsker å transportere, rigge og/eller bemanne utstyr selv, er utstyret under leietakers ansvar. Leietaker plikter å stille med kvalifisert personell, og må være forsikret mot skade på personer og utstyr. Ansvaret påfaller leietaker idet utstyret overleveres fra Eventi personell til leietaker, enten på Eventis lager eller på annet sted.

Se også utfyllende betingelser i fane under Betingelser, eller i tilbud fra oss.

Utleiebetingelser

Bestilling, endring og avbestilling

Henvendelse fra kommunen besvares i løpet av 2 virkedager.

Korteste leieperiode er 1 – én – dag. Eventuell forlengelse av leieperioden må meddeles leverandør senest én uke før leieperiodens utløp.

Leveransen anses som levert fra det tidspunktet leverandøren befinner seg på leveringsstedet til avtalt tid med utstyret som er bestilt.

Rigging av utstyr skal skje i henhold til riggeplan, og utstyr skal normalt rigges ned umiddelbart etter arrangementsslutt.

Dersom utstyret skal benyttes utendørs, i fuktige eller støvete miljø, skal dette klart fremgå av bestillingen og følgende særskilte betingelser er gjeldende:

  • Leverandøren er ansvarlig for at alt utstyr sikres mot værforholdene slik at personell, publikum og utstyr ikke blir skadet.
  • Alle konstruksjoner for oppheng skal ha ballast eller bardunering til egnet punkt i bakken og det skal være formulert en handlingsplan som skal benyttes ved værskifter og når forholdene nærmer seg tålegrensen for vindpåkjenning til utstyret. Scener og andre midlertidige konstruksjoner med vindfang skal ha vindmåler montert på sentralt sted, fortrinnsvis på konstruksjonens høyeste punkt.
  • For produksjoner der utstyrsleveranse innebærer løfteutstyr eller stativer som kan velte, scenetak, overbygg, videovegg eller annen konstruksjon med vindfang, eller annet utstyr med betydelig vekt, skal leverandør gjennomføre en sikker jobbanalyse (SJA) senest ved opprigg, i samråd med en representant fra Sandnes kommune. Analysen skal for eksempel ta for seg mulige værscenarier og -skifter, støyforurensing på relevante tider, vurdering av grunnforhold med tålegrenser for marktrykk, håndtering av kjøretøy og publikum. Det skal legges frem en showstop-rutine med oversikt over hvilke kontaktpersoner som har myndighet til å beordre og gjennomføre showstop.
  • Værforholdene skal vurderes fortløpende sammen med kommunens representant. Stedlige og faktiske værforhold må ligge til grunn for vurdering av vindstyrke eller vindkast. Dersom værforholdene vurderes til å være en sikkerhetsrisiko, for eksempel ved mye vind, skal det iverksettes ytterligere tiltak som sikrer publikum og alle medvirkende.

Ved enighet om iverksettelse av ytterligere tiltak, for eksempel å senke tak eller videovegg til bakken, eller på annen måte sikre at leverandørens konstruksjoner er trygge for personell og publikum, ligger det økonomiske ansvaret på kommunen.

Dersom partene er enige om at oppdraget må stanses midlertidig, utsettes eller avlyses etter at leveransen anses som levert, skal leverandør motta betaling fra kommunen i henhold til avtale.

Dersom partene er enige om at oppdraget må stanses midlertidig, utsettes eller avlyses før leveranses anses som levert, bortfaller partenes plikter overfor hverandre til oppdraget eventuelt gjenopptas.

Ved endringer gjelder følgende

  • Ved betydelig reduksjon i bestilling så gjelder vilkår for avbestilling for den delen av bestillingen som kanselleres.

Ved avbestilling gjelder følgende:

  • Leverandør har ikke krav på betaling for oppdrag som avbestilles inntil 14 dager før leveransen skulle påbegynnes.
  • Avbestilling 2 til 13 dager før oppdraget skulle påbegynnes kan faktureres med 50% av bestillingen.
  • Avbestilling mindre enn 48 timer før oppdraget skulle påbegynnes kan faktureres med 100% av bestillingen eller etter avtale med kommunen.

 

Transport og bemanning – kommunen

Når kommunen selv besørger transport, kan materiellet hentes etter kl. 12.00 på leieperiodens første dag og returneres før kl. 12.00 dagen etter leieperiodens utløp, eller etter avtale.

Transport skjer for kommunens regning og risiko, i egnet kjøretøy og på forsvarlig måte. Leverandør har rett til å ikke godkjenne transporten. Ansvar for utstyret påfaller kommunen idet utstyret overleveres fra leverandørs personell til kommunen, enten på leverandørs lager eller på annet sted.

Forsinket tilbakelevering av materiellet debiteres med full dagleie per påbegynte døgn. Leverandør har rett til å hente det utleide materiellet dersom det ikke tilbakeleveres som avtalt. Dersom utstyret ikke er tilbakelevert innen 7- syv – virkedager etter leieperiodens utløp og det ikke foreligger noen utvidelse av leieavtalen eller annen klar avtale om retur, vil leverandør melde utstyret stjålet uten ytterligere meddelelse til kommunen.

 

Når kommunen selv besørger bemanning, er kommunen forpliktet til å stille med kvalifisert personell og være forsikret mot skade på person og utstyr.

Leverandør skal til enhver tid i løpet av utleieperioden gis anledning til å besiktige det utleide materiellet. Dersom leverandør finner at materiellet benyttes uforsvarlig eller avdekker andre uforsvarlige forhold, kan leverandør umiddelbart og uten økonomisk kompensasjon til kommunen, avhente materiellet for kommunens regning.

Utleid materiell skal tilbakeleveres i sin helhet og i samme stand som ved utlevering. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, gjenstander som bruksanvisninger, kabler, overganger, utbrente lamper, deksler, transportkasser, stropper med mer.

Det skal ikke foretas endringer eller reparasjoner av utstyret uten skriftlig tillatelse fra leverandør.

Rengjøring, kveiling av kabler og annen reetablering av materiell etter tilbakelevering, faktureres kommunen etter gjeldende satser.

I de tilfeller det er avtalt at kommunen stiller bærehjelp eller «Local Crew» og disse uteblir eller er uskikket til å arbeide, blir kommunen holdt økonomisk ansvarlig tilsvarende 2000 kr pluss mva. per manglende bærehjelp.

 

Transport og bemanning – leverandør

Når leverandør besørger transport, skal leveransen være fritt levert til leveringsadressen på anvist sted som oppgis av bestiller. Fraktkostnad tilkommer ikke.

Kommunen er ubetinget forpliktet til å frigi materiellet etter leieperiodens utløp og kan ikke foreta tilbakeholdelse av noe materiell til sikring mot eventuelle krav mot leverandør.

 

Når leverandør stiller med eget personell, vil leverandør besørge kostnadene med rengjøring, kveiling av kabler og annen reetablering av materiell.

Kommunen må sørge for parkering for biler, lastebiler, semitrailere og hengere i umiddelbar nærhet til det aktuelle arrangementet, både under opprigg og nedrigg. Dersom parkering ikke er i umiddelbar nærhet, tilfaller kostnader i denne forbindelse kommunen.

 

Kommunens øvrige ansvar

Kommunen må sørge for vakthold når leverandørs personell ikke er til stede, såfremt materiellet ikke står i låst lokale med FG godkjent låser.

Kommunen er ansvarlig for sikkerheten til artister og medvirkende på scenen, samt publikum og annet personell, innenfor leverandørens risikovurdering av leveransen.

Dersom det utleide materiellet på utleveringstidspunktet avviker fra den spesifikasjon som fremgår av bestillingen, skal kommunen omgående skriftlig varsle leverandør slik at korreksjon eller omlevering kan skje.

Kommunen skal holde leverandør skadesløs fra alle krav aksjoner, saker, kostnader, skader og krav som resultat av, eller i forbindelse med, men ikke begrenset til fabrikasjon, levering, bruk, operasjon eller tilbakelevering av det utleide materiellet.

Eventuelle skader skal straks skriftlig meldes til leverandør og tyveri og hærverk skal meldes til politiet.

 

Erstatning

Force majeure

Partene skal ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller mangler dersom det godtgjøres at disse skyldes en hindring utenfor partenes kontroll og som de ikke med rimelighet kunne forventes å ha tatt i betraktning på bestillingstidspunktet, unngått eller overvunnet følgene av.

 

Framleie og bruk av utleid materiell

Leverandør har alltid eiendomsretten til det utleide materiellet og denne overføres ikke under noen omstendigheter til kommunen.

Utleid materiell kan ikke framleies uten at dette er skriftlig avtalt. Utleid materiell skal ikke uten eiers skriftlige godkjennelse føres ut av Norge.

Utleid materiell må aldri innbygges i eller sammenføres med annen fast eiendom.

    Send oss en forespørsel

    Navn:*

    E-post:*

    Telefon:*

    Organisasjon/avdeling:*

    SK-referanse:*

    Prosjektnummer / Aktvitetsnummer:

    Type arrangement / aktivitet:

    Dato (fra-til):*

    Adresse for arrangementet:

    Hvor skal arrangementet holdes?*

    Hvilket utstyr har du behov for?*

    Hvilke tjenester har du behov for?

    Har arrangementet blitt gjennomført tidligere? Hvis ja, utdyp.

    Størrelse publikum/venue?*
    Hvor mye vet du om antall publikummere, areal/høyde på lokalet o.l.?

    Spørsmål, spesifikke ønsker eller kommentarer til forespørselen?:

    Kopi av innsendt skjema sendes per e-post. Jeg bekrefter å ha lest bestillingsbetingelsene.
    Bekrefter

    Back To Top